ان تنصروا الله،ینصرکم

ان تنصروا الله،ینصرکم

اگر دنیا را خورشیدی روشن خواهد کرد...به معنای آن نیست که تا آمدن آن خورشید در تاریکی بنشینیم...
ان تنصروا الله،ینصرکم

ان تنصروا الله،ینصرکم

اگر دنیا را خورشیدی روشن خواهد کرد...به معنای آن نیست که تا آمدن آن خورشید در تاریکی بنشینیم...

باز هم تایید دین توسط علم...جفتگیری طاووس و نهج البلاغه

خیلی جالبه

بارداری بدون نزدیکی!!!!!

در یکی از معروفترین دانشگاه های جانور شناسی در هند تحقیقی صورت گرفت مبنی بر نحوه جفت گیری و تولید مثل طاووس . یک جفت طاووس را در قفس بزرگی قرار دادن و یک نگهبان نیز گذاشتند تا لحظه جفت گیری را ثبت کند . روزها گذشت و یک روز طاووس ماده تخم گذاشته بود . همگان در تعجب بودند . نگهبانان که به صورت شیفت بوده اند گفتند محاله : چون ما جفت گیری مشاهده نکردیم . مسئولین و دانشجویان تصمیم گرفتن که با دوربینهای پیشرفته این دو طاووس را کنترل کنند . شصت و یک روز گذشت ... هیچ جفت گیری مشاهده نشد ... ولی باز هم طاووس ماده تخم گذاشت . همه با تعجب به دنبال جواب این معما. طاووس هر شصت و یک روز میتواند یک تا سه تخم بگذارد .خبر پیچید ... تیم تحقیقاتی جانور شناسان از سراسر دنیا رفتند هند . همه اذعان داشتند که تا حالا جفتگیری طاووس را ندیده اند . تحقیقات پیچیده تر شد ولی بی فایده بود . بعد از یک سال جوانی از دانشجویان که اهل بلژیک بوده به تیم تحقیق میگوید . جواب معما در نهج البلاغه علی ابن ابی طالب نوشته شده . من اون کتاب را مطالعه کردم و این مطلب را اونجا دیدم در خطبه ای به نام طاووس . تحقیقات شروع شد و نهج البلاغه را اوردند . خطبه طاووس چنین نوشته شده :

شگفتا از خلقت طاووس که با اراده خدا باردار میگردد بدین گونه که طاووس ماده پرهای خود را باز میکند و طاووس نر از عظمت الهی اشک از چشمانش جاری شده . طاووس ماده نزدیک نر میگردد و یک قطره از اشک او میخورد و باردار میگردد و پس از شصت و یک روز تخم گذاری میکند . تیم تحقیقات فیلمهارو لحظه به لحظه چک میکنند و این واقعیت را میپذیرند . .....

 

یا علی

خطبه 165به نام طاوس

یکی از دلایل عقب ماندن ما با وجود اسلام!

این مسئله جای بحث دارد ولی ما به یکی از ابعاد آن میپردازیم! 

 

چرا پس از انقلاب آنطور که انتظار میرفت پیشرفت نکرده ایم؟؟!!

در درجه ی اول اشکال از کسانیست که در صدر حکومت قرار گرفتند و وظیفه اجرای عوامل را بر جامعه داشتند!(جدای از تحریمها و مسائل مختلف دیگر که همه میدانیم)

بیایید بررسی کنیم که چه کسانی مسئولیت اجرایی را برعهده گرفتند! رئیس جمهورهای اولین از جمله بازرگان و بنی صدر و خامنه ای و رجایی که همه در دوران جنگ و در کوران حوادث بودن بنابراین از زمانی شروع میکنیم که شرایط برای رشد هرچند باوجود تحریم فراهم بود:

1-اولین رئیس جمهور هاسمی رفسنجانی: او کسی بود که حذب کارگزاران را پایه گذاری کرد و سخنگوی این حذب در 27 مهر سال 85 اعلام کرد ما لیبرال دموکراتیم...توجه کنید که لیبرالیسم مکتب فکری ایست که مورد نظر امریکا بوده نظام فرهنگی امریکا برپایه لیبرالیسم است...حال بیایید پیشرفتهای دوره رفسنجانی را بررسی کنیم...آیا شما پیشرفت خاص و شگرفی میبینید؟؟!!! جالب  اینجاست که رفسنجانی پس از رئیس جمهور شده به جای بکارگیری عناصر انقلابی و مومن و متعهد به انقلاب کسانی را بکار گرفت که در دورا مهم حوادث انقلاب در امریکا در حال درس خواندن بودند و چند نفر از آنها در حال حاضر در بی بی سی فارسی و voa کارشناسند(از جمله روغنی زنجانی و محسن نوربخش)

میبینید که اولین رئیس جمهور 8ساله ایران پس از انقلاب بااستفاده از عناصری که تفکری امریکایی داشتند به پیشرفت چندانی نرسید!

2-خاتمی: دولت او معروف به گفتگوی تمدنها بود...و خود این شعار نشان میدهد وی تفکری انقلابی نداشت که مثلا نباید باامریکا و تمدن غرب مبارزه کنیم و.....علی اکبر گنجی معاون وزارت اطلاعات این دولت و وزیر فرهنگ این دولت نیز درحال حاضر در voa و بی بی سی حاضر میشوند....

خاتمی در سال 83 چهره واقعی تفکر ضد دینی خود را نشان میدهد و در همایشی میگوید: اگر دین در برابر آزادی و بشر بایستد دین باید به کنار برود! و امروزه مشخص شده که به عنوان یکی از سران فتنه با سازمانهای امنیت ملی امریکا در ارتباط بوده.

برای اینکه برایتان ثابت شود سران فتنه از خارج خط میگرفتند به لینک زیر بروید و اسناد آن را ببینید! http://aoir.blogsky.com/1394/10/07/post-79/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-88

3-محمود احمدی نژاد: او در مقایسه با دو رئیس جمهور قبلی از نظر نوع تفکر و دفاع از آرمانهای انقلاب در مجامع بین المللی 180درجه متفاوت بود و اینکه رابطه ی او با رهبر بسیار نزدیک و نظراتش نسبت به رهبر بسیار نزدیکتر نسبت روسای جمهور قبلی بود کاملا واضح بود....اما وی در سال 89 در حرکتی عجیب و غیر منتظره نظراتش با رهبر تفاوت پیدا کرد و پس از آن در سال 89 وزرای امور خارجه بهداشت و نیروی او از او کناره گیری کردند و خود را مصون از اشتباهات او دانستند....خانه نشینی وی در اواخر 89 در اعتراض به مجلس و رهبری بسیار معروف بود....

جالب اینجاست که افتضاحات اقتصادی در ایران دقیقا پس از فاصله گرفتن وی از خط رهبری رخ داد.

حالا بیایید بررسی کنین که احمدی نژاد از سال 84 تا 89 چه کارهایی را که پیشرفتهایی مورد توجه آن هم بدون روابط و گفتگو با کشورهای دیگر بود را انجام داد:

رفتن به فضا/ پرتاب ماهواره/ داشتن انرژی هسته ای / رسیدن به آخر کار انرژی هسته ای/ پیشرفتها در علوم تجربی و تاسیس موسسه رویان که توان تغییر جنسیت و کارهایی عجیب در علم ژنتیک را دارد/ پیشرفتهای نظامی گسترده در حوزه صنایع دفاعی و...............

این درحالیست که پیشرفتهای این 5 سال قابل مقایسه با پیشرفتهای آن 16 سال نیست....

حال فکر کنید آن 16 سال چجور افرادی بودند که کم پیشرفت علمی کردیم و این 5سال چه کسانی؟؟؟!!!

خدای غریب!

توی یک جمع نشسته بودم؛

طبق عادت همیشگی مجله را ورق زدم تا به جدول رسیدم .

 

همین که توی دلم خواندم سه حرف عمودی،

یکی گفت :بلند بگو.

 

گفتم : یک کلمه سه حرفی که

از همه چیز برتر است.

 

یکی گفت : پول.

 

تازه عروس مجلس گفت : عشق.

 

شوهرش گفت : یار

 

کودک دبستانی گفت : علم

 

 آقایی هم که پشت سرم نشسته بود ، گفت : پول اگه نمیشه ؛ پس طلا ...، سکه ...

 

گفتم : آقا با این ها جور نمی شود.

 

گفت : پس بنویس مال.

 

گفتم : بازم نمی شود.

 

گفت : جاه

 

همه ساکت شدند.

 

مادر بزرگ پیر گفت : مادرجان (عمر) است.

 

سیاوش که تازه از سربازی آمده بود گفت : کار.

 

محسن خندید و گفت : وام.

 

یکی از آن وسط بلند گفت : وقت.

 

یکی گفت : آدم.

 

خنده ی تلخی کردم و گفتم :

 نه 

 

اما فهمیدم تا شرح جدول زندگی کسی را نداشته باشی ،

حتی یک کلمه سه حرفی آن هم درست در نمی آید .

 

باید جدول کامل زندگیشان را داشته باشی بدون آن همه چیز بی معناست

 

هر کس جدول زندگی خود را دارد

 

هنوز به آن کلمه سه حرفی جدول خودم فکر میکنم،،،،،،،

 

شاید کودک پا برهنه بگوید : کفش.

 

کشاورز بگوید : برف.

 

لال بگوید : حرف.

 

ناشنوا بگوید : صدا.

 

نابینا بگوید : نور.

 

هنوز در فکرم

 

که چرا کسی نگفت :  

 

خدا

 

 

حمایت دشمنان جمهوری اسلامی از اصلاح طلبان

اکبر گنجی: امروز برخی از صحبت های امام خمینی پس از گذشت یک دهه از درگشت ایشان و با توجه به مسائل روز دیگر قابل استفاده نسیت!!! . دوران امام خمینی به سر آمده است!!! (هفته نامه پرتو سخن۲۷/۲/۷۹)


مهدی شیرزاد: مصطفی تاج زاده با تشکیل جلسات متعدد خرداد ماه امسال صراحتا از ما خواسته بود تا در پوشش تحرکات دانشجویی نوک تیز حملات خودمان را به سوی رهبری! منعطف کرده و مسائلی مانند رفراندوم ، نامه به رهبری و خروج از حاکمیت را مطرح کنیم. (سایت اینترنتی افشاء ۹/۷/۸۲)


بدیعی: قانون اساسی جمهوری اسلامی مهمترین عامل بازدارنده اصلاحات است. ( روزنامه جمهوری اسلامی ۲۷/۸/۸۲)


جیمز ولسی رئیس سازمان سیا: ما همان طور که بوش در پیام خود گفت باید از عناصر اصلاح طلب در ایران حمایت و به آنها کمک کنیم!. مشاور سابق بوش و روئیس سازمان سیا( هفته نامه  پرتو سخن ۸/۷/۸۱)


رضا پهلوی: از اصلاح طلبان ایرانی حمایت می کنم ( رادیو کلن آلمان بهمن ۷۹)


روزنامه آمریکایی واشنگتن پست: حرکت نوپای اصلاحات و اصلاح طلبان در ایران برای منافع آمریکا حیاتی است!!! ( هفته نامه شما ۲۲/۱۰/۷۹)


وزیر امور خارجه اسرائیل: نگران تضعیف اصلاح طلبان در ایران هستم! ( هفته نامه پرتو ۸/۳/۸۱)


جیمز ولسی رئیس سازمان سیا: اصلاح طلبان و سردبیران بعضی روزنامه ها در ایران شجاعت دارند! در ایران حتی بعضی روحانیون شجاع اصلاح طلب نیز وجود دارند که در مقابل قدرت ولایت فقیه می ایستند! (شبکه تلوزیونی اسپان سی ۱۲ اکتبر ۲۰۰۲)

 

فتنه 88...گناهی نا بخشودنی

  علاوه بر همه اینها فقط یک نکته دیگر میگویم و تمام: آقای روحانی در سفر به زنجان در همین امسال فرمودند:" ما پیرو حسینی هستیم که حر را هم بخشید و پذیرفت"

حال باید پرسید که فتنه گران توبه کردند؟...مثل حر!......به این میگن مقایسه مع الفارغ....

یا اینکه آیا حر کاری و فسادی به بزرگی فتنه انجام داده بود؟؟؟!!!

چند انتقاد از باستان گرایان و زرتشتی ها و حامیان ناسیونالیست آن

در این نوشته به چند انتقاد از باستان گرایان متعصب و اندیشه های آنان میپردازیم.....یا برخی سوسیالیستهای افراطی....توجه داشته باشید که مطلب زیر درمورد دین زرتشتی موجود است...شاید دین زرتشتی واقعی که توسط زرتشت ارائه شده دین حق و واقعی بوده و مثل بعضی  ادیان الهی دیگر توسط بزرگان آن دین تحریف شده...

 

گاتها که کهنترین بخش اوستاست و مبانی عقیدتی نخستین این دین را نشان میدهد...در کنار ترجمه های اروپایی 10 ترجمه فارسی هم از گاتها موجود است...

هیچکدام از ترجمه های دهگانه فارسی شباهت کمی به هم دارند ولی ترجمه های اروپایی شبیه هم هستند...

در همه ترجمه های فارسی گاتها واژه خدایان به خدا تبدیل شده(یعنی در متون انگلیسی گاتها خدایان نوشته ولی در ترجمه فارسی اش خدا نوشته شده)

شاید این بخاطر ورود اندیشه های اصیل توحیدی مثل توحید ابراهیمی و اسلامی بزرگان زرتشت سعی کردند بااین کار دین خود را توحیدی و در نزد ایرانیان بهتر جلوه دهند...

ژان کلنز پژوهشگر بزرگ گاتها مینویسد:"اهورامزدا یگانه خدای زرتشتیان نیست...وحتی نمیتوان در گاتها نشان داد که اهورامزدا بر دیگر خدایان برتری داشته باشد...(منبع: مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشتی از کلنز/ص33)

برخی از باستان گرایان و حامیان زرتشتی گفته اند که مساله بهشت و دوزخ از دین زرتشتی به اسلام راه یافته...اگر این فرهنگ بهشت و دوزخ از زرتشتیان به اسلام راه یافته بود پس باید در قبل از اسلام در میان اعراب جاهلی اعتقاد به بهشت و دوزخ وجود میداشت که اینگونه نیست و چنانچه که توسط سلمان فارسی به اسلام راه یافته باید بگوییم که سلمان فارسی در مدینه به پیغمبر اکرم(ٌص) پیوست و چندین آیه و سوره قبل از هجرت پیامبر از مکه به مدینه بر پیامبر نازل شده بود که حاوی مسائل اخروی و بهشت و دوزخ بود...

ماریان موله میگوید: "در قرن سیزدهم میلادی(ششم هجری) نوشته ای برای معرفی دین زرتشتی به مسلمانان ایرانی بیرون آمد که میکوشید تفاوتها را با اسلام کاهش دهد بویژه دین زرتشتی موجود را یکتاپرست نشان دهد."(ایران باستان از موله/ص662)

 

نظر برخی تاریخدانان و بزرگان نسبت به منشور کورش که بنظر میرسد توسط برخی باستان گرایان و ناسیونالیستهای ایرانی زیادی بزرگ شده است:

ژوزف ویسهفر میگوید: " تجسم کردن کورش بعنوان قهرمان حقوق بشر به اندازه انسانیت و روشنفکری شاه پارس غیرواقعیست".(منبع: Wiesehöfer, Josef (1999). "Kyros, der Schah und 2500 Jahre Menschenrechte. Historische Mythenbildung zur Zeit der Pahlavi-Dynastie". In Conermann, Stephan. Mythen, Geschichte(n), Identitäten. Der Kampf um die Vergangenheit (in German). Schenefeld/Hamburg: EB-Verlag. ISBN 3-930826-52-6. pp. 55–68)

س.ب.واکر میگوید: "کاراکتر اصلی استوانه کورش اعلامیه حقوق بشر یا آزادی دین نیست بلکه به سادگی یک گل نوشته در سنت بابلی و هخامنشی است که استقرار کورش در بابل و قبل از آن غفلت نبونیدیس از پرستش مردوک را یادآوری میکند"(منبع: Walker, C.B.F. (1972). "A recently identified fragment of the Cyrus Cylinder". Iran : journal of the British Institute of Persian Studies (10). ISSN 0578-6967. pp. 158–159.)

لوید لولین جونز از دانشگاه ادینبورگ مینویسد: " هیچ چیز در متن نیست که به مفهوم حقوق بشر اشاره کند." (منبع: Llewellyn-Jones, Lloyd (2009). "The First Persian Empire 550–330BC". In Harrison, Thomas. The Great Empires of the Ancient World. Getty Publications. p. 104. ISBN 978-0-89236-987-4. p. 104)

و........................

اهورامزدا و تشتر!

اهورامزدا در یشتهای اوستا فصل 8 (تیر یشت) بند 25 میگوید:" من اهورامزدا ، خود تشتر رایومند فره مند را در نماز به نام می ستایم »

یعنی اهورامزدا ایزد تشتر را پرستش میکند و در نماز خود به ستایش او میپردازد! اما همین تشتر در بند 22 و 23 تیر یشت پس ازینکه از نیروهای اهریمنی شکست میخورد میگوید:" :« تیره روزی بر تو ای دین مزداپرستی ، اکنون مردمان مرا در نماز نام نمی برند و نمی ستایند، چنان که دیگر ایزدان را در نماز نام می برند و می ستایند"

در جایگاه و ارزش والای ایزد تشتر همین بس که فر و فروغ او بارها توسط زرتشت و اهورامزدا ستایش میشود...بنابر اوستا/ یشتها/ فصل 8(تیر یشت)/ بند 36 ستاره تشتر به سرزمینها خوشی و فراوانی میبخشد...و بنا بر بند 43 و بسیاری بندهای دیگر این یشت ستاره تشتر تواناترین ایزد است...نیروی درمان بخشیدن دارد و همچنین در ادامه زرتشت به ستایش آن میپردازد...وحتی در بند 50 همین یشت از طرف اهورامزدا میگوید که ایزد تشتر در قدرت و توانایی و فر و برازندگی با من(اهورامزدا) برابر است...اما میبینیم که طبق اوستا ایزد تشتر بااین همه قدرت و توان و فرش بازهم از اهریمنان شکست میخورد...

چرا تشتر که اهورامزدا اورا می پرستد و ستایش میکند از اهریمنان شکست میخورد؟ آیا این نشانه ضعف خداوند(در نگاه دین زرتشتی نیست؟!)

پی نوشت: اوستا ، گزارش دکتر دوستخواه ، انتشارات مروارید ، تهران ، چاپ شانزدهم ، نسخه انجمن زرتشتیان آلمان ، ج 1 ص 335 - 336 - 339 - 341

 

James Darmesteter , The Zend Avesta , By Various Oriental Scholars , Oxford ,  Clarendon press , 1883 , Vol 2 , Pp 98 – 10

 

نشان گوی بالدار و باستان!

این نشان در تمدن های مختلف باستان بوده! از جمله تمدن سومری و بابل و ایران و مصر و متعلق به ایران نیست!

اما متاسفانه امروزه ایرانیان آن را فروهر نامیده و نماد باستان خود میدانند و برخی فروهر را نماد اهورامزدا میدانند درصورتی که اینطور نیست و در تمدنهای مختلف باستان موجود بوده و اگر مخصوص زرتشتیان بوده ر دوران ساسانیان که اوج قدرت زرتشتیات و رهبران مذهبی اش بود این نشان باید موجود میبود اما توسط هیچ منبع تاریخی موثقی نیست که تایید کند که این نشان در دوران ساسانیان رایج در حکومت بوده یا بکار میرفته است...

از جمله کاربرد این نشان در باستان بین بابلی ها بود که آنها خدایان متعددی را میپرستیدند اما برای مردوک(مردوخ)(همان خدایی که در کتیبه کورش یا فرمان بابل بسیار مورد ستایش قرار گرفته) احترام بیشتری قائل بودند...

منبع:

کتاب نماد فروهر و ریشه آن در میان تمدن های باستان، بهمن انصاری

 

کتاب فره ایزدی در آیین پادشاهی ایران باستان،  ابوالعلا سود آور

 

سود آور ، ظفرنامه و شاهنامه مستوفی،  ایرانشناسی 1374 شماره 4 ، 58-765

تا به اینجا تمام مطالب از کانال تلگرامی حقیقت باستان اخذ شده!:  https://telegram.me/h4ghighat

 

ماجرای فتنه 88

چرا میگوییم فتنه گران از خارج و امریکا خط میگرفتند؟؟!!

               

مایکل لدین مشاور اسبق شورای امنیت ملی امریکا در تاریخ 18/5/94(27/novamber/2015) در جواب به شاک رامر نامه ای رامنتشر کرد.

وی در این نامه بیان کرد که بعد از ماجرای سال88(2009) دولت امریکا از سران فتنه خواسته بود تا اگر چیزی میخواهند و در خواستی دارند به دولت امریکا گویند و بعد سران فتنه درباره تحریم بیشتر ایران پیشنهاد کردند...

 

یک سوال:

1-چرا کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری یک انقلاب اسلامی میشوند وشعارها و جبهه گیری های خود را بگونه ای نشان میدهند که طرفدار امام راحلند باید با دشمنان این مردم ارتباط داشته باشند؟

برخی درباره استدلاال امثال من درباره این نامه گفته اند چرا به حرف یک امریکایی استدلال میکنید؟ تاحالا هرچی میگفتند مخالف بودید و حالا که این حرف را زدند ازشان حمایت میکنید!

جواب: در جواب آقای حسین شریعتمداری چیز جالبی میگوید!

روزی از روزهای قدیم کسی به سراغ همسایه اش رفت و از او خواست که الاغش را به او غرض دهد تا او بتواند هیزم کند....اما مرد همسایه گفت: الاغ من در خانه نیست....در همین حین که همسایه داشت دروغ میگفت صدای الاغش درآمد و الاغ شروع کرد به ارار کردن....مرد به همسایه اش گفت: تو که گفته بودی الاغت در خانه نیست پس این صدا چیست؟!  مرد همسایه گفت: مرد حسابی تو تا دیروز از صداش اذیت میشدی و به من شکایت میکردی...حالا به ارار اون استناد میکنی؟ مرد گفت: حرفت درسته ولی این ارار این الاغ در این حالت و شرایط "برای من سنده"...

 

یکی از مسائل دیگه که محکومیت سران فتنه را ثابت میکند اعتراف خودشان است...

اما میگویند در اثر شکنجه اعتراف کردند....اگر اگر در اثر شکنجه اعتراف کرده اند پس چرا آنها رهبرا فکری یک نهضت جدید میدانید....اینها چجور رهبران فکری هستند که تا آزار میبینند اعتراف میکنن....معمولا همه رهبران فکری یک مقاومت در برابر شکنجه ها و...داشتند...

 

برخی گفتند حالا که این مسئله فتنه رخ داده ما نیایم و 10میلیون از مردم کشور را از کشور جدانکنیم و کنار نگذاریم و تفرقه ایجاد نکنیم....و چیزهایی مثل 9دی را ایجاد نکنیم...

 

جواب: فتنه خود عامل تفرقه ست پس با حرکاتی مثل 9دی علیه آن تفرقه زدایی میکنیم....

9دی خود کار ملت و حرکت خودجوش ملت است....

انصافا چند نفر از آن ده میلیون تفکرشان شبیه تفکر واقعی موسوی بود؟ از ده میلیون نفر ابتدا و اولین روز 1میلیون نفر معتقد به تقلب آرا بودند و به خیابانها آمدند و پس از روز اول و دوم که دیدند در ماجرای اعتراض آنها دارد توهین به مسائل دینی میشود اکثرا کنار کشیده و فقط 3000نفر ماندند....بنابراین ما همه10 میلیون نفری که به موسوی رای دادند را فتنه گر نمیدانیم...


علاوه برهمه اینها کلیپ زیر را هم ببینید....


شباهت علی(ع) و هارون(ع)

شباهت علی(ع) و هارون از جهتی تازه....

 

چطور میشود که چندین هزار نفر( که کمترین حالت ذکرشده در 60هزار نفر است) در غدیر دیدند که پیامبر امام علی را معرفی کرد به عنوان جانشین ولی 75 روز بعد زیر قول خود زدند.....

 

قرآن این جواب رو در ماجرای حضرت موسی و گوساله سامری داده....وقتی حضرت موسی میخواهد به کوه طور برود تا تورات را بردارد و برگردد و قبل از رفتن به کوه طور به قوم خود میگوید هارون جانشین من بین شماست پس از او پیروی کنید.....اما 600هزار نفر بنی اسرائیل حرف موسی را که او را قبول داشتند کنار گذاشته و به گوساله پرستی روی آوردند....

 

پس از انکه موسی از کوه طور برگشت و این وضعیت را دید از هارون پرسید که چرا جلویشان را نگرفتی؟....هارون میفرماید میترسیدم که بین قوم اختلاف افتد

 

چقدر این سخن هارون شبیه به سخن امام علی(ع) است که میفرماید: هنگامیکه ابوبکر انتخاب شد دخالت نکردم برای حق خویش تا اختلاف بین امت ایجاد نشود...

حدیثی از پیامبر هم هست که میگه: ای علی! تو برای من مثل هارونی برای موسی....با این تفاوت که هارون پیامبر بود و بعد از من پیامبری نیست!