ان تنصروا الله،ینصرکم

ان تنصروا الله،ینصرکم

اگر دنیا را خورشیدی روشن خواهد کرد...به معنای آن نیست که تا آمدن آن خورشید در تاریکی بنشینیم...
ان تنصروا الله،ینصرکم

ان تنصروا الله،ینصرکم

اگر دنیا را خورشیدی روشن خواهد کرد...به معنای آن نیست که تا آمدن آن خورشید در تاریکی بنشینیم...

آیا درگوشی زدن علیرضا پهلوی به سرکنسول عربستان درست است؟!


متن شایعه

سال ۱۳۳۸ شرطه عرب توهمین فرودگاه جده میزنه توگوش ی نفر پیرمرد زایر ترک ارومیه ای میادپیش شاه شکایت، شاه بی درنگ سفیرعربستان رو میخواد، که سفیرشون ایران نبوده!!

میگه سرکنسولشون بیاد، طرف میاد کاخ مرمر؛ توسالن انتظار، شاپور علیرضا برادرشاه وپسررضاشاه که خیلی هم قلدربوده داشته تنیس بازی میکرده، شاه صداش میکنه ،میگه بروبزن توگوش سرکنسول عربستان؛ شاهپورمیگه ولی اعلیحضرت!!!

میگه حرف نباشه و...ثانیه ای بعد...سرکنسول عربستان با صدای غرغروناراحتی کاخ مرمرروترک میکنه و بعد از ۵ روز مراتب عذرخواهی کتبی عربستان به ایران میرسه؛ به اون میگفتن، قلدری، عزت، اقتدار.

در پاسخ به شایعه


1-شاپور علیرضا پهلوی برادر محمد رضا و فرزند رضاخان در سال ۱۳۳۳ در سانحه هوایی کشته شد!

- 2مراحل ساخت فرودگاه جده در سال ۱۹۷۴ (۱۳۵۳ شمسی) آغاز گردید و در سال ۱۹۸۱ (۱۳۶۰ شمسی) افتتاح گردید!


3-در نتیجه در سال ادعا شده در شایعه نه علیرضا پهلوی زنده بوده و نه فرودگاه جده ساخته شده بوده است!


-4 این ماجرا و چنین تنشی در تاریخ روابط سیاسی ایران و عربستان ثبت نشده است

5-سفارتخانه در پایتخت کشورها مستقر می شود و کنسولگری در شهرهایی که مراودات خاصی در آنجا بین دو کشور باشد و پس از سفیر ، مقامی چون وزیر مختار یا کاردار عهده دار امور سفارتخانه است.


لذا کنسولگری در تهران نبوده که کنسول آن احضار شود!

6-حادثه اخیر فرودگاه جده قلب تک تک ایرانیان را به درد آورده است و شایعاتی نیز جهت سواستفاده از این حادثه منتشر می شود که بعنوان مثال این مورد جهت القای کفایت سیاسی حکومت پهلوی تهیه شده است


واما خواهش میکنم از همه جوونا و نوجوونا که هرچیزی رو میشنون باور نکنن.

مطالعه کن

از جایی کپی نکردم و نوشته خودمه اگه مقدمه چینی و چیزی نداره شرمنده(مجید) احتمالا اگه ببینی طولانیه و خنده دار نیست نمیخونی ولی بخونش. توی این 10 دقیقه که میخوای این متنو بخونی به جاش میخوای چیکار کنی؟؟؟
مطالعه مان کم است. بی منبع حرف میزنیم. تحقیق نمیکنیم. تاریخ را نخواندیم که در دوران خشایارشا در حکومت هخامنشیان 7000 ایرانی با نفوذ مشاور یهودی پادشاه در دربار کشته شدند.(منبع: تاریخ ایران باستان اثر هرودوت مورخ یونانی(ماجرای استر)) و تا همین الآن هم اسرائیلیها به افتخار آن کشتار جشنی به نام "پوریم" میگیرند. دراینترنت سرچ کن جشن پوریم و حداقل تصاویرشو ببین. البته 100% آنها پیرو حضرت موسی نیستند. ولی میگوییم فک نکنم اسرائیلیها 4تا ایرانی رو کشته باشن.
راستی عراقیا توی 8سال جنگ ایرانیا رو کشتن؟؟؟!!! با چوب کشتن؟؟؟!!! یا تیرو کمون؟؟؟!!! عراق توی اون زمان خودش اون موشکا و تفنگا و مواد شیمیایی رو تولید میکرد؟؟؟!!! یا از آسمون براش میومد؟؟؟!!! بیاید یکم به مغزمون فشار بیاریم و پشت قضیه رو نگاه کنیم.
گوش بده سنت شاید زیاده ولی میزان جهان بینی به سن نیست. خیلیا بعد از اینکه فهمیدن من بچه حذب اللهیم گفتن شاید تو هنوز بعضی چیزا رو ندیدی و نخوندی ولی از همه اونا میپرسم: تا حالا بایک مسیحی مناظره و صحبت کردی؟ من کردم. تا حالا بایک کافر صحبت کردی؟ من صحبت کردم.. تا حالا بایک بی دین چت کردی من کردم.
راستی گفتی عربا میگن خلیج عربی و اسرائیلیا نمیگن. میدونی خلیج عربی رو کی در رسانه گسترش داده؟ شبکه "نشنال جغرافی" و بعد میدونی صاحب اون شبکه که کیه؟ رابرت مرداک یهودی . چرا مطالعه نمیکنی؟؟؟
میشه بگی بشارالاسد که همیشه توی مجالس بین اعراب علیهشون اعتراض میکنه کی گفت خلیج عربی؟؟؟!!!
مگه حسن نصرالله بچهه؟! یا کارشناس سیاسی و تاریخیه که بگه ایرانیا تمدن نداشتن؟؟؟!!! همه کسایی که بین اعراب اینا رو گفتن حتی اون عربای کثافت وهابی شاه نبودن. شاید عقیده اون شاها همینم باشه ولی هیچ وقت نمیگن!!! این چیزا برای کارشناسا و تاریخ شناساست و وزرای فرهنگ و امورخارجه!!! لطفا وقتی مطلبی میذاریم تحقیق کنیم که درسته یا نه ؟؟؟!!! و ذهن چند نفرو مشغول نکنیم و فک نکنیم که هرچی توی اینترنته درسته !!!
راستی فلسطینیا توی جنگ ایرانو عراق هم خودشون جنگ داشتن و تازه اینم بگم که فلسطینیا تا قبل از 1370 جنگی که بااسرائیلیا داشتن براساس قوم و نژاد بود ولی بعد از دریافت اطلاعات از ایران تازه شروع به مقاومت براساس اندیشه دینی کردن..
آره! کاسه داغتر از آش یعنی "جوان لوئیجی بوفون" که همزمان با جنگ اسرائیل و فلسطین در جام جهانی عکس خودشو همراه با پرچم فلسطین روی صفحه اصلی سایتش میذاره.
البته من تعجبی نمیکنم از اون پستی که خوندم. چون انقد اینترنت مغز مردم این مملکتو پر کرده که دیگه نگو..... مثال: "همکلاسیم توی کلاس دینی": تا دبیر گفت که اعضای مجلس خبرگانو مردم انتخاب میکنن با تعجب گفت: دببببییییییییییر! مگه اعضای خبرگانو که روی کار رهبر نظارت میکنه رو رهبر انتخاب نمیکنه؟؟؟!!! ینی انقد ذهن این جوون پرشده بود که یه ذره از مغزش استفاده نکرد که مجلس خبرگان که خودش بر رهبر نظارت میکنه رو چیجوری خود رهبر انتخاب میکنه. چی بگم که هرچی بگم کم گفتم از نادانی! هرچقد که من اینجا پست بذارم چند نفر مگه توی این گروه هستن که بخوان کپی کنن و بقیه جوونای مملکت ببینن. انقد از اون متنای بی سندی که حسن نصراللهو متهم میکنه زیاااااااااااااد هست که حرفای من تاثیری نداره.
 بازم تعجبی نداره برام چون یه کشور دراومده توی دنیا برای این غول سیاست و اقتصاد شاخ شده و تنهایی و بهمراه چارتا مث من نمیتونه مردم خودشو اونم توی این دوروزمونه و اینترنت متوجه کنه. مگه چقد میخاد حرف راستو حقو توی اینترنت داد بزنه؟؟؟!!!
 شاید بهتر بود مث خیلی رژیمای سابق و حال دیگه میرفت زیر پرچم امریکا تا علیهش این همه حرف نباشه. شاید بهتر یه اسلام عربی رادیکال راه مینداخت مث عربستان حالشو میبرد. امریکا به همه جا میرسه دم از حقوق زنان میزنه ولی به عربستان میرسه چی؟ چون میدونه عربستان اسلامو اونطور که غربیا میخوان معرفی میکنه.

 اما هر چقدم که منو امثال من ناامید باشیم ولی تلاشمونو میکنیم و به قول بزرگی: بزرگترین ضربه به یه تفکر مهاجم و تهاجم فرهنگی اینه که مشتشو باز کنی


واما کلام آخر: قوم موسی موسی رو اذیت کردن موسی گفت خدایا موسی رو از اینا بگیر و خدا گرفت .قوم امامم علی علی رو اذیت کردنو علی(ع) گفت: خدایا اینا علیو نمیخوان. علیو از اینا بگیر و علی رفت و بنی امیه و بنی عباس خفقان و بلایی سر اعراب اوردن که به بدبختی افتادن و حالا خدایا همه مردم دنیا یا انقلاب کردن و یا میخوان انقلاب کنن تا حکومت جمهوری و دموکرات داشته باشن ولی این ملت برعکسن. خدایا یه کاری کن خیال مارو راحت کن. به خودت قسم /تورو به جوووووووووون خودت یا مهدی رو بفرست یا سید علی رو از این ملت بگیر تا با حکومت سرافرازانه و مقتدرانه و متعصب و نژاد پرست و ضد عرب و..........خودشون تمام جهان رو فتح کنن. . و شایدم بخوان خودشونو وصل کنن به "پستان مادر مدرنیته". 

والسلام

بطور اتفاقی/گفتیو ماهم باور کردیم




اجازه بدید چند چیز روهم من اضافه کنم: آقایون دولتی اصلا عزت رو ولللش اصلا ما میگیم اگه باامریکا رابطه برقرار کنیم خوب میشه ولی قبل از توافق ژنو هم میگفتید رابطه برقرار شود مشکلات حل میشود ولی توافق ژنو شدو یک نم.نه آن این بود که قیمت نفت قبل از توافق ژنو 82دلار بود و حالا 41دلار.

پس وقتی میگوییم امریکا تا مارا ریشه کن نکند ولکن نیست قبول کنید.

چرا به کشورهای دیگه کمک میکنیم

چند وقتیست عده ای میگویند: به جای اینکه به کشورهای دیگه کمک کنید پول اون رو توی داخل خرج کنین تا وضع خودمون بهتر شه و تیکه کلامشونم معمولا اینه: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه. 

 

واما جواب: این سیاست و کار ایران قبل از این که کمک به بقیه باشه برای امنیت خودمونه. الآن اگه به کردستان حمله بشه مردم مازندران باید بگن که "به ماچه؟ اول وضع خودمونو درست کنیم بعد کردستانو کمک کنیم!!!"

آیا توی این شرایط این حرف درسته؟ نه! چون هرکس یه ذره از مغزش استفاده کنه متوجه میشه که اگه الآن کردستانو بگیرن بعد میان کرمانشاه و به ترتیب میان جلو تا میرسن به مازندران.


قضیه کمک به این کشورها هم همینه اگه ما الآن توی خاک این کشورها بادشمن نجنگیم و اجازه بدیم دشمن این کشورها رو بگیره پس فردا باید پشت مرزهای خودمون با دشمن بجنگیم و جوون از دست بدیم.

ایران باستان و اسلام

چند وقتیست عده ای میگویند که اعراب با حمله و کشتار و به زور اسلام را به ما تحمیل کردن اما مختصر عرض میکنم:

اگر واقعا اینطورباشد عمر به اینجا حمله کرد پس اشتباه افراطیون و عقده ای های عربستان بود پس اشتباه اعراب رو رو گردن اسلام نذاریم اما برای اثبات اینکه ما به زور اسلام رو نپذیرفتیم میگم سالهای بعد بیشتر اعراب که سنی بودند بنابراین حکومت حاکم برایران که اعراب درست کرده بودن هم اینطور بود ولی چطور شد که ماایرانیا شیعه شدیم؟؟!!آیا امام علی هم به ایران حمله کرد؟؟!!

نه!

پس لطف و محبت علی باعث شد که ما اسلام رو بشناسیمو بهش ایمان بیاریم.




راستی یه مطلب مهم: عده ای سخنانی بی سند و منبع از کورش نقل میکنند. خوب است بدانیم از آن بزرگمرد ایران فقط دو نوشته برجای مانده: 1.سنگ نبشته پاسارگاد و 2.فرمان بابل


البته ما منکر قدرت دوران کورش نیستیم ولی نباید قدرت کورش را به کل دوران باستان نسبت داد.


واما سخن آخر:

ای کورش تو بر تخت پادشاهی بودی و بر ایران حکومت کردی ولی علی(ع) بر تخت چوبی می نشست و با رفتارش و بدون حمله مردم ایران را مسلمان و شیعه کرد

ای کورش تاریخ میگوید تو ثروتمندترین مرد جهان بودی و میبخشیدی ولی علی در خلیفگی (آن بلاد اسلامی بود که از ایران تا مصر را فراگرفته بود) بود و مثل کارگر چاه میزد و میبخشید.

و..............




حتما جملا دکتر شریعتیو بخونید